Bouwmensen

"Bij Bouwmensen gaan theorie en praktijk hand in hand. Maar hoe enthousiasmeer je jongeren om de bouw in te gaan?"

Klantvraag

Jongeren enthousiasmeren de bouw in te gaan. Hoe doe je dat?
We gingen met jongeren van allerlei leeftijden in gesprek, wat is je mening over de bouw, naar wat voor muziek luister je, op welke socials zit je?
We analyseerden deze gesprekken en bedachten de hashtag #GaDeBouwIn, hieromheen maakten we al onze content.

Idee

Steeds meer bouwbedrijven hebben behoefte aan video/foto materiaal, maar hoe blijf je je onderscheiden als bedrijf?
We begonnen dus met een doelgroep onderzoek, waarna we een storyboard schreven met de juiste look and feel; de perfecte rode draad voor de vier draaidagen. Het eindresultaat bestond voornamelijk uit een videocampagne om nieuwe leerlingen te werven en jongeren te enthousiasmeren voor de bouw. Uiteindelijk werden er ook korte social media video’s gemaakt waardoor er een vette social media campagne rondom #GaDeBouwIn ingezet kon worden.

Productie

Video afspelen

video

Ontwerp

De geleverde content bestaat uit unieke beelden over werken in de bouw. De lange video wordt gebruikt tijdens open dagen, de kortere social media video’s worden ingezet in de campagne #GaDeBouwIn!

brochure

social
media

Photography

Social campaign

Video afspelen
Video afspelen
Video afspelen

“Onze ervaring met VIBE is eigenlijk heel erg positief. We hebben gelijk heel concreet
stappen kunnen nemen en doelstellingen kunnen bepalen. De mannen van VIBE
hebben hier heel professioneel naar toe gewerkt 🚀”
Check hieronder de behind the scenes.

Behind
The scenes

Video afspelen

OTHER CASES

let's work